Convenio

Aqui podes ver o texto integro do convenio da Compañia de Tranvias de A Coruña:

Convenio Tranvias de La Coruña 


convenio colectivo da empresa COMPAÑÍA DE TRANVÍAS DE LA CORUÑA, S.A (código convenio 1500352), que tivo entrada neste Departamento Territorial da Consellería de Traballo e Benestar o día 23.6.09, complementado o 31.7.09 e subscrito pola parte económica pola empresa e pola parte social polo comité de empresa o día 17.6.09, de conformidade co disposto no artigo 90.2 e 3 do Real decreto lexislativo 1/1995, do 24 de marzo, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto dos Traballadores, Real decreto 1040/81, do 22 de maio, sobre Rexistro e Depósito de Convenios Colectivos de Traballo e Real decreto 2412/82, do 24 de xullo, sobre traspaso de funcións e servizos da Administración do Estado á Comunidade Autónoma de Galicia, en materia de traballo, este Departamento Territorial


ACORDA:


PRIMEIRO.- Ordenar a súa inscrición no Libro Rexistro de Convenios Colectivos de Traballo, obrante neste Departamento Territorial, e notificación ás representacións económica e social da Comisión Negociadora.


SEGUNDO.- Ordenar o depósito do citado acordo no Servizo de Relacións Laborais, Sección de Mediación, Arbitraxe e Conciliación (S.M.A.C).


TERCEIRO.- Dispoñer a súa publicación no Boletín Oficial da Provincia.


A Coruña, 3 de agosto de 2009


O xefe territorial,


P.A. O xefe do servizo de coordinación administrativa


(Decreto 335/2009)


Fco. Javier Alonso Moraleja





CONVENIO COLECTIVO DA CÍA. DE TRANVÍAS DE LA CORUÑA S. A.





CAPÍTULO I


Disposicións Xerais





Artigo 1º. -Ámbito de aplicación. -O presente Convenio Colectivo, rexe, regula e actualiza as relacións laborais entre a Empresa "Compañía de Tranvías de La Coruña, S. A.", e a totalidade do seu persoal en activo na data da sinatura do Convenio e os que ingresen con posterioridade.





Artigo 2º. -Ámbito temporal. -O presente Convenio entrará en vigor para todos os efectos, o 1 de xaneiro de 2009, desde cuxa data producirá plenos efectos, e a súa duración será ata o 31 de decembro de 2011.





Artigo 3º. -Revisión, rescisión ou prórroga. -O aviso previo de denuncia do Convenio, deberá de facerse cunha antelación mínima dun mes, respecto á data do seu vencemento, ou se é o caso, de calquera das súas prórrogas, será condición indispensable, para que produza efecto, que a parte denunciante o comunique á outra, fidedignamente. Unha vez producida a denuncia, manterá a súa vixencia ata novo acordo en contido normativo.


O Convenio quedará prorrogado tacitamente por sucesivos períodos dunha anualidade, no caso de que ningunha das partes formulase denuncia para a súa revisión ou rescisión.


A porcentaxe de aumento salarial para o ano 2009 é do 4,60%, sobre as táboas do ano 2008, logo de dedución do 0,60% dos importes das devanditas táboas, co obxecto de dar cumprimento ao estipulado no artigo 3º do Convenio Colectivo anterior. No referido á revisión do IPC para o ano 2009, se a 31 de decembro o IPC fose superior ao 1,5 %, procederase a unha revisión salarial na contía en que se supere a devandita porcentaxe, con efectos do 1 de xaneiro de 2009, servindo como base para os salarios de 2010.


Ano 2010: aplicarase unha porcentaxe de aumento salarial do 4,25%. Se a 31 de decembro o IPC fose superior ao 1,5%, procederase a unha revisión salarial na contía en que se supere a devandita porcentaxe, con efectos do 1 de xaneiro de 2010, servindo como base para os salarios de 2011.


Ano 2011: aplicarase unha porcentaxe de aumento salarial do 4,50%. Se a 31 de decembro o IPC fose superior ao 2 %, procederase a unha revisión salarial na contía en que se supere a devandita porcentaxe, con efectos do 1 de xaneiro de 2011, servindo como base para os salarios de 2012.


Resumindo os incrementos salariais para cada un dos anos do Convenio, resulta:


Incre. Salarial Dom. e Fest Asun. Propios Revisión 2008 Total


a) Ano 2009: 4,60 % + 1,51 % + 0,18% + 0,60% = 6,89 %


b) Ano 2010: 4,25 % + 1,03 % + 0,18% = 5,46 %


c) Ano 2011: 4,50 % + 0,08 % + 0,18% = 4,76 %





Artigo 4º. -Compensación. -As condicións pactadas son compensables na súa totalidade coas que anteriormente rexesen por pacto ou fosen concedidas pola Empresa, ou por imperativo legal regulamentario, xurisprudencia, contrato individual, usos e costumes locais ou por razón de calquera outra cousa.


Respectaranse as condicións persoais que con carácter global excedan do Convenio, manténdose estritamente "ad personam".





Artigo 5º. -Unidade do Convenio. -As estipulacións contidas neste Convenio, forman un todo orgánico e indivisible, polo que, necesariamente para os efectos de interpretación e aplicación práctica, deberán ser consideradas globalmente en todas as súas cláusulas ou artigos debendo respectarse pola Empresa, a todos os Traballadores, as condicións máis beneficiosas, que, con anterioridade ao presente Convenio, se establecesen ou viñesen gozando.





Artigo 6º. -Comisión Paritaria. -A Comisión será un Órgano de interpretación, arbitraxe e vixilancia do cumprimento do pactado no presente Convenio. As súas funcións serán:


1º. - Interpretación auténtica do Convenio.


2º. -Arbitraxe dos problemas ou cuestións, que lle sexan sometidas por ambas as dúas partes, de común acordo, en asuntos derivados deste Convenio.


3º. -Conciliación facultativa nos problemas colectivos, con independencia das atribucións que, por norma legal, poidan corresponder aos Organismos competentes.


4º. - Vixilancia do pactado e o seu cumprimento.


As resolucións ou acordos adoptados por unanimidade pola Comisión Paritaria terán carácter vinculantes.


En caso de dúbida ou discrepancia, resolverase pola xurisdición competente.


A Comisión comporase dun Presidente, que será o do Convenio e actuará como mediador con voz, pero non con voto, e de oito vogais, catro por cada parte, única e exclusivamente de entre os que asinaron o Convenio. Ademais, o Presidente, levantará acta dos acordos e resolucións que se adopten na Comisión, que deberán ser asinados por todos os señores que interveñan.


Poderán ser nomeados asesores por cada representación, aínda que estes terán dereito a voz, pero non a voto.


A Comisión, en primeira convocatoria, non poderá actuar sen a presenza de todos os vogais, e en segunda, o seguinte día hábil, actuará cos que asistan, tendo voto unicamente en número paritario dos vogais presentes, sexan titulares ou suplentes.


A Comisión Paritaria reunirase a instancias de calquera das partes, poñéndose de acordo estas co Presidente, sobre o lugar, día e hora da reunión.


Ambas as dúas partes, conveñen en dar coñecemento á Comisión Paritaria de cantas dúbidas, discrepancias e conflitos puidesen producirse, como consecuencia da interpretación e aplicación do Convenio.





CAPÍTULO II


Retribucións Económicas





Artigo 7º. -Retribucións. -O Salario de todo traballador de acordo coa lexislación vixente e en especial o Decreto de Ordenación de Salario estará composto por:


a) Salario base.


b) Antigüidade.


c) Plus de Asistencia se é o caso.


d) Plus de compensación se é o caso.


e) Plus de Inspección se é o caso.





Artigo 8º. -Antigüidade. -Os Traballadores que conforme ao disposto na normativa legal, gozan do plus de antigüidade, seguirano percibindo segundo as porcentaxes actualmente en vigor. O importe da antigüidade calcularase sobre o salario base e manterase sen limitación ningunha ata a idade de 65 anos.


O persoal ingresado a partir do 1 de xaneiro de 1980, devengará a antigüidade conforme á seguinte táboa:


2 anos de antigüidade 5%


4 anos de antigüidade 10%


9 anos de antigüidade 20%


14 anos de antigüidade 30%


19 anos de antigüidade 40%


24 anos de antigüidade 50%


29 anos de antigüidade 60%


A data inicial do cómputo da antigüidade, será a do ingreso do traballador na Empresa e devengarase desde o día seguinte de cumprir os anos.





Artigo 9º. -Pagas Extraordinarias. - Todos os traballadores da "Compañía de Tranvías de La Coruña, SA". percibirán dúas pagas extraordinarias que se denominarán de verán e Nadal. As devanditas gratificacións percibiranse os días 15 de xullo e 15 de decembro respectivamente ou o día inmediatamente anterior cando aqueles coincidan en domingo ou festivo. A posibilidade de que algún dos días bancarios coincidise en día inhábil substituirase polo día laborable inmediatamente anterior, levando o talón bancario esta data. O devandito pagamento documentarase a través do modelo oficial de nómina existente actualmente, e a súa contía será de 30 días de salario base incrementándose co plus de antigüidade.





Artigo 10º. -Paga de Beneficios. -A participación en beneficios, virá determinada polo montante do 10% dos salarios percibidos anualmente durante o período que comprende o presente Convenio, dos conceptos correspondentes a salario base e antigüidade se é o caso correspondente a cada traballador. Aboarase antes do 16 de marzo.





Artigo 11º. -Quebranto de Moeda. -A gratificación por quebranto de moeda, queda establecida por este e futuros Convenios no triplo do prezo dun billete ordinario e, revisarase, mantendo o expresado criterio, sempre que se produza variación nas tarifas e coa mesma vixencia, percibíndose por día efectivo de traballo.





Artigo 12º. -Entrega de Conta. -A gratificación por entrega de conta queda establecida en 4,63 euros diarios para o 2009, aplicándolle as correspondentes porcentaxes de suba para o 2010 e 2011, percibíndose por día efectivo de traballo.





Artigo 13º. -Plus Condutor-perceptor. - O Condutor-perceptor, cando desempeñe simultaneamente, as funcións de Condutor e Cobrador, percibirá, ademais da remuneración correspondente á súa categoría, un complemento salarial por posto de traballo igual ao 20% do seu salario base por cada día en que realice ambas as dúas funcións. Igualmente percibirase nas vacacións anuais.





Artigo 14º. - Outros Plus. - Ademais do Plus de Condutor-perceptor, recóllense e definen neste artigo os pluses seguintes:


A).- Plus de Asistencia. - O plus de asistencia que, como o seu nome indica, ten que primar a asistencia ao traballo e combater o absentismo inxustificado, fíxase na cantidade de 2,15 euros diarios para o 2009, aplicándolle as correspondentes porcentaxes de suba para o 2010 e 2011 e percibirase por día efectivo de asistencia ao traballo, igualmente percibirase en vacacións coma se fose un mes normal de traballo.


B).- Plus de Compensación. - Establécese un plus para o persoal de Administración, Conserxaría e Talleres a contía do cal queda establecida en (3 €) tres euros diarios, durante os tres anos de vixencia do Convenio, percibíndose por día efectivo de traballo. Igualmente percibirase nas vacacións anuais coma se fose un mes normal de traballo. No caso de que un traballador con dereito ao devandito plus pasase a desempeñar o seu traballo con outra categoría laboral ou noutro departamento en que non corresponda percibir este plus senón outro, se lle aplicará o máis beneficioso.


C).- Plus de domingos e festivos. - Créase, para os condutores, persoal de talleres e conserxaría un plus por traballar domingos e festivos, de 8 € por día festivo traballado para o 2009, 14 € para o 2010 e 15 € para o 2011. Este complemento salarial non se verá afectado polo estipulado no Artigo 3º do presente Convenio Colectivo.


D).- Plus de Inspección. - Habida conta que o persoal de inspección tamén traballa parte dos domingos e festivos, acórdase, en contrapartida, consolidar un plus de Inspección, tamén como incentivo para recompensar o interese e eficacia nas funcións inherentes ao devandito cargo, anexionándoselle, no que respecta a esta categoría, o plus de compensación, quedando ambos os dous unificados nun só e na cantidade de 7,52 euros diarios para o 2009; aplicaránselle as correspondentes porcentaxes de aumento pactadas para o 2010 e 2011 e percibirase por día efectivo de traballo, tamén percibirase en vacacións coma se fose un mes normal de traballo.





Artigo 15º. -Traballos realizados en Domingos e Festivos. -Os Domingos e Festivos, non recuperables, traballados, compensaranse coa concesión dun día laborable para o descanso semanal.





Artigo 16º. -Nocturnidade. -O complemento de nocturnidade comezará a devengarse a partir das 22 horas do día e consistirá nun 25% sobre o salario base ou un 20% sobre o salario base e a antigüidade se é o caso aplicándose, en cada suposto, o resultado máis beneficioso para o traballador.





Artigo 17º. -Horas Extraordinarias. -As partes asinantes do presente Convenio acordan a Conveniencia de reducir ao mínimo indispensable a realización de horas extraordinarias, axustándose, estritamente aos seguintes criterios:


a) Horas extraordinarias habituais: Supresión.


b) Horas extraordinarias que veñan esixidas pola necesidade de reparar sinistros ou outros casos extraordinarios e urxentes: Realización.


c) Horas extraordinarias por contratos ou períodos punta de produción, ausencias imprevistas, cambios de quenda e outras circunstancias de carácter estrutural ou técnico da propia natureza da actividade: Mantemento sempre que non caiba a utilización das distintas modalidades de contratación temporal ou parcial previstas pola Lei. A Dirección da Empresa, informará periodicamente ao Comité de Empresa, sobre o número de horas extraordinarias realizadas, especificando as causas, e se é o caso, a distribución por seccións ou tallos. Se nunha Sección determinada da Empresa houbese necesidade de realizar horas extraordinarias, nas condicións anteriormente descritas a súa realización virá determinada por decisión maioritaria do conxunto dos traballadores que integran a devandita sección, e, en caso afirmativo teranse que realizar por estes.


En ningún caso, o incremento das horas extraordinarias sobre o valor das horas ordinarias do traballo será inferior ao 75%.





Artigo 18º. -Pagamento de Salarios. -O pagamento de Salarios efectuarase mediante cheque bancario ao portador dous días antes de final de mes, consignándose no cheque a data correspondente ao primeiro deles. A posibilidade de que algún dos días bancarios coincidise en día inhábil substituirase polo día laborable inmediatamente anterior. O devandito pagamento documentarase a través do modelo oficial de nómina existente actualmente.


No caso de que, por parte de algún ou algúns traballadores, se desexe efectuar a domiciliación de nómina en calquera entidade bancaria, a Empresa comprométese a entregar nalgunha ou algunhas daquelas coas que traballa, no transcurso dos dous últimos días hábiles bancarios de cada mes, a correspondente relación nominal mensual de traballadores interesados, para que se lles transfira o importe da súa nómina á conta indicada por eles, debendo asumir os traballadores os atrasos derivados da tramitación bancaria. Este acordo manterase en tanto en canto non supoña ningún custo engadido para a Empresa, como acontece na actualidade, no caso contrario quedará anulado, volvendo a pagar mediante cheque bancario, ata que, de ser o caso, se negocie un novo acordo.





CAPÍTULO III


Melloras Sociais





Artigo 19º. -Complemento de Incapacidade temporal. -Todo o persoal da Empresa percibirá con cargo desta, en caso de I.T., (Incapacidade Temporal), a diferenza entre o que lle corresponde percibir polo Réxime Xeral da Seguridade Social e a retribución real correspondente ao Salario base e antigüidade.


Ademais do especificado no parágrafo anterior, no caso de que un traballador permaneza de baixa por un período de tempo superior a 30 días, a partir do día 31 da baixa percibirá 4,50 euros por cada día en que permaneza nesa situación.





Artigo 20º. -Morte e Invalidez. –Establecerase unha póliza de seguros por morte ou invalidez, para cada un dos traballadores da Compañía de Tranvías e durante a súa permanencia en activo nesta, consistente nunha indemnización de 20.000 euros en caso de morte natural e morte ou invalidez por accidente. A póliza producirá efectos a partir da data na que se asine o presente Convenio. As primas deste Seguro corren a cargo da Empresa, a cal, deberá dar copia da Póliza ao Comité de Empresa.


Os beneficiarios, se é o caso, serán os seguintes familiares deste: 1). - viúva. 2). - fillos. 3). - ascendentes. 4).-familiares ou persoas que con el convivan habitualmente. En todo caso o traballador poderá variar e designar en documento aparte os familiares ou persoas beneficiarios.


Ademais e como complemento do anterior, cando un traballador sexa declarado en situación de incapacidade laboral permanente en calquera dos seus graos e iso dese lugar á súa baixa na empresa, terá dereito a unha indemnización, por unha soa vez, de 55.000 euros. No suposto de que a persoa afectada sexa indemnizada por outra compañía de seguros, a Compañía de Tranvías de La Coruña, S. A. só quedará obrigada a aboarlle a diferenza, no caso de que a indemnización fose inferior a 55.000 €, ata alcanzar a devandita cifra. Esta indemnización producirá efectos a partir da data en que se asine o presente convenio e seralle aboada pola Compañía de Tranvías.





Artigo 21º. -Fondo de Axuda Asistencial. -Créase un fondo de axuda asistencial para sufragar gastos necesarios dos traballadores, destinado primordialmente a paliar:


1º. -Circunstancias sobrevidas de calquera índole, con excepción das derivadas de sancións impostas pola Empresa, que supoñan para o traballador un quebranto económico importante.


2º. - Atencións de estudos para fillos segundo a orde de preferencia seguinte:


a) Os fillos orfos de traballadores.


b) Os pertencentes a familias numerosas.


c) Os que realicen estudos superiores carecendo de bolsa.


Este fondo será administrado polo Comité de Empresa o cal proverá as respectivas adxudicacións e detallaranse publicamente a través do taboleiro de anuncios, para coñecemento de todo o persoal. A dotación será de 1.400,00 euros por ano de vixencia do Convenio e por unha soa vez a cargo da Empresa, e non se poderá acumular máis de tres anos consecutivos.





Artigo 22º. -Pases de Libre Circulación. -As esposas ou esposos se é o caso, fillos, viúvas, xubilados, pensionistas de longa enfermidade e invalidez e os fillos orfos de traballadores que o soliciten, terán dereito a unha tarxeta-pase gratuíta para viaxar nos vehículos da Empresa. No que respecta aos fillos e orfos, gozarán de tal beneficio ata os 26 anos, sempre e cando acreditasen a súa necesidade en función de estudos, que estivesen a realizar, se algún dos beneficiarios traballase perdería tal beneficio, agás se estivese a realizar aprendizaxe, en cuxo caso se lle respectará ata a idade que sinale a Ordenanza Laboral para as Empresas de Transportes por Estrada, facendo extensivos estes beneficios para os fillos dos Xubilados ou Pensionistas de longa enfermidade e Invalidez.


As parellas de feito, que acheguen a Certificación da súa inscrición no Rexistro de Parellas de feito de Galicia, acrediten, posteriormente, unha relación de convivencia dun ano como mínimo e entreguen unha declaración xurada asinada pola parella, na que consten os seus datos persoais, responsabilizándose ambos os dous compoñentes en caso de falsidade dos devanditos datos, terán o mesmo dereito, con respecto á tarxeta-pase, para viaxar nos vehículos da empresa que o que gozan as esposas/os actualmente, en canto aos fillos e orfos das devanditas parellas, gozarán do mesmo beneficio que os demais sempre e cando fosen recoñecidos como tales polo empregado/a integrante da parella en cuestión. No suposto de que se desfixese a parella, a persoa integrante desta empregada na Compañía deberá dar conta inmediatamente, por escrito, de tal circunstancia, para que se poida proceder a anular ou requisar a tarxeta-pase e evitar a súa utilización indebida. A omisión da expresada notificación, así como a falsidade de datos ou circunstancias considerarase como falta moi grave.


Habida conta que as tarxetas-pase de libre circulación son confeccionadas por unha empresa informática allea á Compañía de Tranvías e que para a devandita confección é preciso achegar os datos persoais do beneficiario, este estará obrigado a autorizar a entrega destes co obxecto de dar cumprimento á Lei Orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de Protección de Datos de Carácter Persoal (LOPD).


No caso de que algún beneficiario con dereito á tarxeta-pase, non autorizase a entrega dos datos non poderá confeccionarse a súa tarxeta, en consecuencia a empresa quedará libre de responsabilidade en canto ás obrigas contidas no presente artigo.





Artigo 23º. -Libre acceso aos vehículos. -Todos os traballadores da Compañía de Tranvías de La Coruña, con presentación da tarxeta-pase terán libre acceso aos seus vehículos.





Artigo 24º. -Uniformes. -A Empresa dotará a todo o persoal da uniformidade conforme se especifica a continuación, debendo vestir con limpeza e propiedade.


Cada dous anos entregarase ao persoal de movemento un uniforme completo composto dunha cazadora, dous pantalóns, un xersei e catro camisas. Podendo, se é o caso, cambiarse a cazadora por un pantalón e un xersei máis.


A todo o persoal de movemento de novo ingreso, e por unha soa vez lle serán entregados dous uniformes completos en vez dun.


Dotarase de botas e tres fundas a todo o persoal de talleres. Manteranse nas actuais condicións a entrega de zamarras e gardapós.


No caso de deterioración polo uso normal dalgunha das prendas de traballo, a Empresa procederá á súa substitución, tan pronto lle sexa posible, logo de entrega, por parte de traballador a xeito de xustificación, da prenda deteriorada.





Artigo 25º. -Garantías no posto de traballo. -Todo Condutor ou Condutor-perceptor se é o caso, que conducindo un vehículo da Empresa cometese unha infracción que carrexase a retirada do carné de conducir, terá dereito a desempeñar, sen perdida de categoría laboral, o posto que, eventualmente, lle puidese asignar a Empresa. No caso de que, co seu vehículo propio, cometese unha infracción que carrexase a retirada do carné de conducir, por un tempo máximo de dous anos, poderá desempeñar, sen perda de categoría laboral o posto que, eventualmente, puidese asignarlle a Empresa.


No suposto de que a retirada do carné fose por tempo superior, a Empresa unicamente se compromete, por tempo indefinido, a reservarlle o posto de traballo.


Para iso será necesario o previo informe do Comité de Empresa, que haberá de pronunciarse, sobre as circunstancias que en cada caso concorran.





Artigo 26º. -Capacidade diminuída. -Os traballadores da Empresa que despois dun recoñecemento médico realizado polo Servizo Médico de Empresas, ou por un Centro Médico Psicotécnico autorizado, non fosen considerados aptos para o seu posto de traballo habitual, e ademais non exista vacante noutro posto de traballo apto para as súas novas condicións, sempre que permaneza de baixa, percibirán unha cantidade que, sumada á que reciban doutros condutos oficiais, alcance o 100% do salario base e antigüidade correspondente ao posto que ocupaba, ata a data mínima de xubilación legal, sendo necesaria a conformidade do traballador. Exceptúanse deste artigo os traballadores declarados en situación de incapacidade laboral permanente en calquera dos seus graos ou invalidez, que xa se encontran amparados polo artigo 20º.





Artigo 27º. -Festas de Nadal. -A representación empresarial e o Comité de Empresa, conxuntamente, comprométense a solicitar do Excmo. Concello, a autorización pertinente para adiantar o día 24 de decembro a retirada do servizo ás 21.00 horas e o día 31 de decembro ás 21.30 horas e os días 25 de decembro e 1 de xaneiro atrasar a saída ás 10.00 horas. Para o persoal de Talleres e Administración, os días 24 e 31 de decembro, a xornada laboral finalizará ás trece horas.





Artigo 28º. -Indemnizacións por falecemento. -A Empresa aboará tres mensualidades compostas por salario base, antigüidade e plus de asistencia, en caso de falecemento de calquera traballador en activo, as cales se entregarán aos seguintes familiares deste: 1).-viúva. 2).-fillos. 3).-ascendentes. 4).-familiares ou persoas que con el convivan habitualmente. Á parte destas tres mensualidades, a Empresa aboará aos devanditos familiares, o salario, antigüidade e plus, do mes completo en que faleza sen ter en conta o día en que tal feito aconteza.





CAPÍTULO IV


Xornada Laboral





Artigo 29º. -Xornada Laboral. -A xornada terá unha duración máxima ordinaria de traballo, de 40 horas semanais, equivalentes a 1.826 horas efectivas anuais e será continuada, agás en circunstancias especiais en que o servizo o requira. Ambas as dúas partes acordan en relación cos Condutores-perceptores, manter o mesmo sistema de traballo e descanso vixente, polo que, cada semana daranse dous días de descanso.


A xornada laboral do persoal de Administración e Talleres, finalizará para todos os efectos ás catorce horas do sábado, exceptuando os sábados comprendidos entre os meses de maio e outubro, ambos os dous inclusive, nos que non se traballará e tres sábados máis de descanso durante as vacacións de Nadal, gozándose 2 no mes de decembro e 1 no mes de xaneiro, sen que poidan coincidir cos días de final de mes, as horas correspondentes recuperaranse, como o resto dos sábados que non se traballa, para cuxo efecto cada ano se establecerá o oportuno calendario laboral.





CAPÍTULO V


Licenzas e Vacacións





Artigo 30º. -Licenzas, vacacións e permisos non retribuídos. -O traballador, logo de aviso e xustificación, poderá ausentarse do traballo con dereito a remuneración, por algún dos motivos e polo tempo seguinte:


a) Dezaseis días naturais en caso de matrimonio do traballador.


b) Tres días en caso de nacemento de fillos, falecemento ou enfermidade grave da esposa ou de fillos, fillos políticos, pais, irmáns, avós, netos, padrastos, e cuñados de ambos os dous cónxuxes.


Cando por tal motivo o traballador teña que realizar un desprazamento fóra da provincia, o prazo será de cinco días.


c) Dous días por traslado do domicilio habitual.


d) Polo tempo indispensable para o cumprimento dun deber inescusable de carácter público e persoal. Cando conste nunha norma legal ou convencional, un período determinado, estarase ao que esta dispoña en canto a duración da ausencia e á súa compensación económica.


e) Dous días de permiso retribuídos, podendo ampliarse a un máis sen retribución, en caso de falecemento de tíos de ambos os dous cónxuxes.


f) Un día por casamento, bautizos ou primeiras comuñóns de fillos.


g) En caso de falecemento de familiares non mencionados no apartado b e e, a Empresa facilitará ao traballador, o tempo necesario a tal fin sen que o devandito tempo sexa retribuído.


Independentemente do anterior, recoñécese a todo o persoal ao servizo da Empresa o dereito a gozar dun permiso anual de duración non superior a sete días, para asuntos propios dos cales seis serán sen retribución e un retribuído; non poderán coincidir no desfrute do devandito permiso máis de dous traballadores cada día. A utilización deste permiso precisará a xustificación previa da causa que o motiva, e a súa concesión que será automática, só se condiciona a que o mesmo sexa solicitado cunha antelación mínima de catro días e máxima de quince, debendo os traballadores coñecer a súa concesión con, polo menos dous días de antelación ao seu desfrute. Cando existan varios traballadores que tivesen solicitado o desfrute do permiso para a mesma data, a Empresa garantirá a súa concesión a dous deles, por rigoroso orde de data de solicitude, para garantir o cal, a solicitude haberá de realizarse por escrito a Empresa, debendo esta dar recepción ao escrito de solicitude debendo constar o día e a hora de entrega, quedando obrigada a Empresa a entregar por escrito, sempre que lle fose posible, a súa denegación. Só poderá utilizarse unha vez ao ano e o seu caso non será acumulable ao ano seguinte. O traballador, durante estes días, estará en situación de alta na Seguridade Social. Será oído o parecer do Comité de Empresa.





Artigo 31º. -Vacacións. -As vacacións serán de trinta días naturais retribuídas a razón de salario base, antigüidade, plus de asistencia, plus de condutor-perceptor, plus de inspección e plus de compensación se é o caso.





Artigo 32º. -Excedencias. -Os traballadores cunha antigüidade na Empresa dun ano, como mínimo, teñen dereito a que se lles recoñeza a posibilidade de situarse en excedencia voluntaria, por un prazo non menor a catro meses e non maior a cinco anos.


O reingreso deberá ser solicitado cun mes de antelación á terminación da excedencia e producirase de forma automática, sempre e cando a lexislación vixente en cada momento permita a contratación temporal por períodos equivalentes ao da excedencia.


No caso contrario, atenderase ao disposto no Estatuto dos Traballadores.





CAPÍTULO VI


Seguridade e Hixiene





Artigo 33º. -Comité de Seguridade e Saúde. - Convense a creación inmediata dun Comité de Seguridade e Saúde no traballo, cuxas funcións e atribucións serán as seguintes:


a) Promover na Empresa a observancia das disposicións vixentes en materia de Seguridade e Saúde.


b) Estudar e propoñer as medidas oportunas para a prevención de riscos profesionais protección da vida, integridade física, saúde e benestar dos traballadores.


c) Ser informados pola Dirección da Empresa das medidas concretas que se previsen en materia de Seguridade e Saúde, tendo facultade de propoñer adecuacións, modificacións ou adicións pertinentes ao plan de Seguridade a iniciativa do Comité.


d) O Comité de Seguridade e Saúde poderá instar a paralización das actividades ante o inminente risco de accidente.


e) O Comité de Seguridade e Saúde estará composto polo Empresario ou quen lle represente, un técnico cualificado nestas materias (designado pola Empresa e o Comité de Empresa, conxuntamente) e tres representantes das categorías profesionais máis representativas.


O Comité de Seguridade reunirase unha vez ao mes, en horas de traballo. As reunións extraordinarias faranse por razóns de urxencia.


Este Comité de Seguridade e Saúde dará conta das súas funcións polo menos unha vez ao mes, ao Comité de Empresa.


O Comité de Seguridade e Saúde terá dereito a solicitar do Empresario as estatísticas sobre o índice de absentismo e as súas causas, os accidentes de traballo e as súas causas, enfermidades profesionais e as súas consecuencias e os índices de sinistralidade.





CAPÍTULO VII


Dos Sindicatos e do Comité de Empresa





Artigo 34º. - Do Comité de Empresa.


a) Dereito á negociación colectiva.


b) Dereito á información trimestral, polo menos sobre a evolución contable da Sociedade.


c) Dereito a coñecer con antelación abonda, os plans de formación profesional da Empresa, procesos de absorción e fusión ou modificación do status xurídico da Empresa e das modificacións da actividade da Empresa.


d) Ser informados previamente á presentación na Delegación de Traballo e Organismos competentes sobre a reestruturación de cadros de persoal, peche de Empresa ou suspensións temporais de contrato, redución de xornada, traslado das instalacións da Empresa e en xeral sobre todo proxecto ou acción empresarial, que poida afectar substancialmente aos intereses dos traballadores.


Igualmente deberá ser informado previamente sobre a implantación ou revisión de sistemas de organización do traballo e calquera das súas posibles consecuencias.


e) Coñecer os modelos de contrato de traballo escrito que se utilizan na Empresa, así como os documentos relativos á terminación da relación laboral.


f) Dereito a exercer unha función de vixilancia sobre:


O cumprimento das normas vixentes en materia laboral e Seguridade Social.


As condicións de Seguridade e Hixiene nas que se desenvolve o traballo na Empresa.


g) Dereito a participar na xestión das obras sociais da Empresa a beneficio dos traballadores ou os seus familiares.


h) Dereito a que lle sexa comunicada con carácter previo toda decisión en supostos de sancións graves ou despedimentos.


i) Dereito a convocar asembleas de todos os traballadores sen máis trámite que a previa notificación ao empresario.


j) O Comité terá dereito a doce horas anuais retribuídas dentro da xornada laboral, durante o tempo que se considere necesario se é fóra da xornada.


Estas asembleas convocaranse no local da Empresa.


Por realizarse o traballo a quendas e non poder efectuarse unha única asemblea, as diversas reunións parciais que teñan que celebrarse consideraranse como unha soa.


k) As horas serán acumulables entre os diferentes membros do Comité de Empresa.


O Comité gozará dunha reserva de trinta e dúas horas mensuais retribuídas con todos os seus emolumentos, igual que calquera outro día efectivo de traballo, para o exercicio das funcións sindicais que lles correspondan.





Artigo 35º. - Constitución e atribucións das Seccións Sindicais.


No suposto de que se constitúan seccións Sindicais de conformidade co establecido pola Lei Orgánica 11/1985 de Liberdade Sindical e sempre segundo o seu tenor, terán dereito ás seguintes atribucións:


a) Difundir publicacións e avisos de carácter sindical ou laboral nos locais da Empresa, sen perturbar o normal desenvolvemento do proceso produtivo.


b) Fixar todo tipo de comunicacións e anuncios de carácter sindical ou laboral nos taboleiros que para tal efecto deberán establecerse pola Empresa dentro desta e en lugares que garantan un axeitado acceso a eles por todos os traballadores.


c) En materia de reunións, axustarán a súa conduta á normativa legal vixente.


d) Poderán dispoñer do local destinado ao Comité de Empresa sempre e cando sexan autorizados para o efecto por este último.


e) Propoñer candidatos ás eleccións para cubrir os postos do Comité de Empresa.


f) Elixir un responsable sindical que os represente ante a Empresa e que sexa ante esta o voceiro da Sección Sindical.


g) Utilizar Asesores, Sindicais, Economistas, Avogados, etc., nos temas colectivos.


h) Obriga por parte da Empresa de descontar a cota sindical da nómina dos traballadores que a través da Sección Sindical o soliciten.


i) Terán dereito a un número de oito días de permiso sen retribución ao ano para o exercicio das súas actividades sindicais, por parte dos seus membros, con previa notificación a Empresa e dez horas de traballo ao mes retribuídas para o exercicio do labor sindical, dentro ou fóra da Empresa.





CAPÍTULO VIII


Réxime Disciplinario





Artigo 36. - Considerarase Falta toda acción ou omisión, cometida durante, en conexión con ou derivada da realización do traballo, que supoña incumprimento dos deberes e obrigas que se desprenden do presente convenio, a lexislación laboral, a lei de seguridade vial, o ordenamento xurídico, normas e pactos individuais ou colectivos e usos e costumes. Valorando todo tipo de circunstancias, especialmente a gravidade da transgresión ou as súas consecuencias, a intencionalidade e a reincidencia, as faltas, graduásense como leves, graves ou moi graves.





Artigo 37. - Consideraranse faltas leves as seguintes:


a) Dúas faltas de puntualidade na asistencia ao traballo sen xustificación, no período dun mes, sempre e cando non afecten ao servizo de movemento.


b) O atraso ou adianto, sen causa xustificada, por unha soa vez, nas chegadas ou saídas de cabeceira de liña ou das paradas.


c) A incorrección nas relacións cos usuarios, a discusión cos compañeiros dentro da xornada de traballo, a falta de hixiene ou limpeza persoal e a non utilización ou uso incorrecto do uniforme ou das prendas entregadas pola empresa.


d) O abandono do traballo sen causa xustificada nos departamentos de oficinas, talleres ou limpeza.


e) Efectuar cambio de domicilio ou traslado de residencia sen notificalo á empresa e, igualmente, non notificar, con carácter previo, por calquera medio, da imposibilidade de acudir ao traballo e a súa causa, nos departamentos de oficinas e talleres.


f) O atraso inxustificado na entrega dos partes de baixa e confirmación nos supostos de enfermidade ou accidente.


g) A demora inxustificada de ata dous días na entrega da recadación ou xustificante do ingreso desta na entidade bancaria estipulada, así como non facilitar ou encher correctamente os datos da recadación, folla de ruta ou demais documentación que sexa necesaria.


h) A perda ou a deterioración voluntaria causada a calquera das prendas do uniforme





Artigo 38. - Consideraranse faltas graves:


a) Máis de dúas faltas de puntualidade na asistencia ao traballo no período dun mes ou cando tivese que relevar a un compañeiro ou cando afecte os servizos de movemento orixinando prexuízos aos usuarios ou empresa.


b) Unha falta de asistencia ao traballo sen causa xustificada ou sen previo aviso.


c) A demora inxustificada de máis de dous días na entrega da recadación ou do xustificante de ingreso na entidade bancaria establecida.


d) O abandono inxustificado do posto de traballo que causase prexuízo dalgunha consideración aos usuarios, aos compañeiros de traballo ou á empresa.


e) O abandono do vehículo-autobús, no caso dos condutores-perceptores, aínda que sexa momentaneamente, co motor acendido, pechado e con viaxeiros dentro.


f) A perda ou a deterioración, causados por desidia, a calquera das prendas do uniforme ou a perda e deterioración do material da empresa causados por falta de atención, desleixo ou neglixencia e, igualmente, as avarías ou danos, ocasionados polas mesmas causas, nos vehículos da empresa.


g) Cambiar ou desviarse da ruta ou itinerario sen causa xustificada, orde do superior xerárquico, instrucións do sistema de axuda á explotación, orde policial ou concorrencia de forza maior.


h) As discusións violentas, falta de respecto e consideración cos usuarios, os compañeiros-as de traballo e o público en xeral.





Artigo 39. - Consideraranse faltas moi graves:


a) A transgresión da boa fe contractual, a indisciplina ou desobediencia no traballo, o roubo ou furto realizado dentro das dependencias da empresa ou durante a realización do traballo ou prestación do servizo, a fraude deslealdade ou abuso de confianza nas xestións encomendadas e a diminución continuada e voluntaria no rendemento do traballo normal ou pactado.


b) A violación do segredo da correspondencia, revelación a estraños de datos que se coñezan por razón do traballo ou calquera tipo de vulneración do sixilo profesional.


c) A simulación da presenza doutro compañeiro de traballo xa sexa fichando, asinando por el ou circunstancia análoga.


d) A realización de traballos de calquera clase, por conta propia ou allea, atopándose o empregado en situación de baixa laboral por enfermidade ou accidente.


e) A superación, no caso dos condutores-perceptores, da taxa de alcoholemia decretada legalmente, así como a condución baixo os efectos de drogas, substancias alucinóxenas ou estupefacientes. Terán a obriga de someterse a realizar as probas pertinentes sempre que fosen requiridos para o efecto e, a negativa a efectualas, será xusta causa de despedimento.


f) Fumar, no caso dos condutores-preceptores, dentro do autobús ou permitir que o fagan os usuarios, e o resto dos empregados nos lugares da empresa en que estea prohibido ou represente algún perigo.


g) Transportar calquera persoa non autorizada para o efecto, sen que quede constancia diso a través dos métodos ou mecanismos de control establecidos e polo tanto sen ingresar o importe da súa viaxe na recadación.


h) As agresións físicas e/ou acoso sexual aos usuarios-as ou persoas que traballen na empresa.


i) A alegación de causas falsas para a obtención de permisos ou licenzas.


j) As ofensas verbais ou físicas ao empresario, ás persoas que traballen na empresa ou aos familiares que convivan con eles.


k) Realizar sen permiso, dentro da xornada laboral, traballos particulares, utilizar indebidamente o material da empresa, ben para fins propios, ben para fins alleos a esta ou ben contravindo as normas establecidas.


l) A contravención ou inobservancia das normas establecidas en materia de seguridade e saúde.





Artigo 40. - A reincidencia na comisión de calquera falta da mesma graduación, no transcurso dun trimestre, implicará que sexa clasificada como do grupo inmediatamente superior en canto á súa gravidade.





Artigo 41. - As sancións, que serán acordadas en todos os casos pola Dirección da empresa, consistirán en:


a) Por faltas leves: amoestación por escrito; suspensión de emprego e soldo ata dous días.


b) Por faltas graves: suspensión de emprego e soldo de tres a vinte días.


c) Por faltas moi graves: suspensión de emprego e soldo de vinte e un a sesenta días; despedimento disciplinario.





Artigo 42. -En calquera caso, o traballador poderá acudir á vía xurisdicional competente para instar a revisión das sancións impostas en caso de desacordo.





PROCEDEMENTO SANCIONADOR.


As sancións que se impoñan efectuaranse sempre por escrito, calquera que sexa o grao da infracción, debéndose indicar detalladamente os feitos que a motivan, a avaliación da falta segundo a súa gravidade e a sanción que se impón.





PRESCRICIÓN.


Das faltas. As faltas leves prescribirán aos dez días, as graves aos 20 días e as moi graves aos 30 días, a partir da data en que a empresa tivo coñecemento da súa comisión e, en todo caso aos catro meses de terse cometido.


Das sancións. As sancións firmes impostas por faltas moi graves prescribirán aos 60 días, por faltas graves aos 30 días e as impostas por faltas leves aos 15 días. O prazo de prescrición comezará a computarse desde o día seguinte en que adquira firmeza a sanción.





CLÁUSULAS ADICIONAIS:- Con respecto aos novos ingresos de traballadores en igualdade de condicións, darase preferencia aos fillos de empregados ou pensionistas da Empresa.





ASISTENCIA XURÍDICA


A Empresa, sempre que exista tal posibilidade no mercado, contratará unha Póliza de Seguros, que garanta a defensa xurídica dos seus traballadores, como consecuencia das denuncias que se vexan obrigados a formular, no suposto de que sexan obxecto de agresións, insultos, ameazas e acoso sexual por parte dos viaxeiros-usuarios, durante a súa xornada laboral e no desempeño das súas funcións ao servizo da Empresa, ou á inversa, como consecuencia das denuncias inxustificadas ou falsas que os viaxeiros-usuarios formulen contra eles. A prima da devandita Póliza será sufragada pola Empresa.





PLAN DE IGUALDADE


Baixo o principio de equiparación salarial por razóns de sexo, que sempre se veu mantendo nesta Compañía, as partes negociadoras deste convenio, durante a súa vixencia, comprométense a promover a igualdade de oportunidades e non discriminación, atendendo ao disposto na Lei Orgánica 3/2007 vixente ou nas Leis do mesmo rango que en cada momento se promulguen ao respecto.





LEXISLACIÓN SUPLETORIA.


Para todo o que non estea regulado no presente Convenio rexerá, como Lexislación supletoria, o disposto no Estatuto dos Traballadores e demais disposicións legais concordantes e vixentes en cada momento.


O presente Convenio Colectivo de Empresa, xunto coas táboas salariais e remuneracións anuais en función das horas de traballo, asínase polas partes intervintes na Coruña a 17 de xuño de 2009.





TÁBOAS SALARIAIS


CATEGORÍAS SALARIO


Xefe de Servizo 1.407,41 €


Xefe de Sección 1.123,12 €


Xefe de Negociado 1.076,08 €


Oficial 1ª Administrativo 1.021,18 €


Oficial 2ª Administrativo 999,03 €


Auxiliar Administrativo 983,20 €


Xefe de Taller 1.183,81 €


Contramestre 1.040,30 €


Encargado de Almacén 1.041,03 €


Inspector 33,71 €


Condutor-Perceptor 33,43 €


Condutor 33,25 €


Cobrador 32,46 €


Xefe de Equipo 33,85 €


Oficial 1ª Taller 33,43 €


Oficial 2ª Taller 33,13 €


Oficial 3ª Taller 32,69 €


Mozo Taller 32,33 €


Plus de Compensación 3,00 €


Plus de inspección 7,52 €


Plus de Asistencia 2,15 €


Quebranto de Moeda 3,18 €


Entrega de Conta 4,63 €


Plus de Cobramento 6,69 €


Plus de Domingos e Festivos 8,00 €





TÁBOA DE REMUNERACIÓN ANUAL EN FUNCIÓN DAS HORAS ANUAIS DE TRABALLO.





CATEGORÍAS REMUNERACIÓN HORAS


Xefe de Servizo 27.062,01 € 1.826


Xefe de Sección 21.887,93 € 1.826


Xefe de Negociado 21.031,81 € 1.826


Oficial 1ª Administrativo 20.032,63 € 1.826


Oficial 2ª Administrativo 19.629,50 € 1.826


Auxiliar Administrativo 19.341,39 € 1.826


Xefe de Taller 22.992,49 € 1.826


Contramestre 20.380,61 € 1.826


Encargado de Almacén 20.393,90 € 1.826


Inspector 21.090,63 € 1.826


Condutor-perceptor 23.080,16 € 1.826


Condutor 19.817,78 € 1.826


Cobrador 19.381,30 € 1.826


Xefe de Equipo 20.149,28 € 1.826


Oficial 1ª Taller 19.917,23 € 1.826


Oficial 2ª Taller 19.751,48 € 1.826


Oficial 3ª Taller 19.508,38 € 1.826


Mozo de Taller 18.466,48 € 1.826








A Coruña, a 17 de xuño de 2009
 

Seguidores

Vistas

Gana dinero
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Modern Warfare 3